Sophie Kinsella ontdekt het campingleven in haar nieuwe boek

Reizen & Cultuur / 15 juni 2017
Sophie Kinsella kennen we natuurlijk van haar fenomenale Shopaholic-serie. We konden nu eindelijk zeggen dat we toch echt de economie steunen als we met zes tassen kleding thuiskomen. De schrijfster bracht in maart het boek ‘Mijn niet zo perfecte leven’ uit, een roman die plaatsvindt op een plaats waar iedere fashionista van gruwelt, de camping.

Wraakplan

Het zit niet mee voor hoofdpersoon Katie, na jaren van hard werken wordt ze van de een op de andere dag ontslagen. Met al haar dromen in duigen gaat ze naar haar vader die een glamping runt. Helemaal tot rust komen zit er voor Katie niet in als haar oude baas een van de eerste gasten op de glamping blijkt te zijn. Tijd voor wraak, en wat voor wraak. Moddergevechten en poepscheppen, alles komt voorbij. Kinsella heeft haar wildste fantasieën op het boek losgelaten met als resultaat een hilarische roman.

Moeizaam begin

Hoewel het weer een verhaal is geworden in de categorie ik-rol-van-de-bank-van-het-lachen, komt het verhaal wat moeizaam op gang. Kinsella werkt haar verhaal in het begin erg gedetailleerd uit. Dit haalt de vaart enigszins uit het verhaal. Gelukkig maakt ze dat in het midden van het boek weer goed waar het verhaal een vaart neemt en je als lezer ook steeds meer te weten komt over Katie. Kinsella is er wederom in geslaagd om een realistisch personages neer te zetten. Geen vrouw met een perfect lichaam, glanzend haar en torenhoge hakken, maar een normale vrouw. Een vrouw die ook wel eens ergens over struikelt.

‘Mijn niet zo perfecte leven’ is een echte must read voor Kinsella-fans. Deze hilarische roman is uitermate geschikt voor dagje op het strand in de stralende zon. Te bestellen bij Bol.com voor € 19,99.