6 alternatieven om gezonder te eten

Home & Kitchen / 25 oktober 2016
6 alternatieven om gezonder te eten
https://www.instagram.com/p/BLqUQu_hOtm/
Zes alternatieven om lekker, maar net even wat gezonder, te gaan eten!

Kleine veranderingen in je voedingspatroon kunnen soms al zorgen voor grote veranderingen. Deze zes foodswaps zullen jouw maaltijden en baksels net even wat gezonder maken. Probeer deze healthy foodswaps eens uit!

1. Kaneel of banaan in plaats van suiker in taarten of cakes

Kaneel en banaan geven allebei een zoete smaak aan bijvoorbeeld taarten of cakes. Eventueel kan je, je baksel nog wat zoeter maken met Stevia. Door dit alternatief blijft je bloedsuikerspiegel stabieler dan wanneer je suiker gebruikt en het is net zo zoet!

2. Rijst of pasta van groente

Wil je een dagje weinig koolhydraten eten? Probeer dan eens bloemkoolrijst of courgetti! Beide bevatten minder calorieën en koolhydraten dan normale rijst of pasta. Easy to make en erg lekker!
Ben je benieuwd hoe je bloemkoolrijst maakt? Er staan een recept voor bloemkoolrijst op mijn website.

3. Geprakte avocado in plaats van mayonaise

Zin in een lekkere sandwich? Gebruik dan avocado in plaats van mayonaise! Minstens zo lekker, een stuk gezonder en het ziet er ook nog eens super mooi uit!

4. Ongezoete appelmoes in plaats van (roomboter) in cakes

Boter kan je vervangen door evenveel (ongezoete) appelmoes. Dus zou je 100 gram boter gebruiken, neem dan ook 100 gram appelmoes. Dit werkt goed bij luchtige recepten zoals cupcakes en cakes.

5. Zoete aardappelfrietjes

Maak je eigen frietjes van zoete aardappel! Verwarm je oven voor op 200 graden Celsius. Maak de zoete aardappel schoon en snijd hem in frietjes van ongeveer 1 bij 1 cm. Bekleed een bakplaat met bakpapier en verdeel de frietjes over de bakplaat. Besprenkel de frietjes met olijfolie en breng ze op smaak met peper, zout en wat gedroogde oregano. Bak ze ongeveer 20-30 minuten tot ze knapperig worden. Done!

6. Home made dressing over je salade

Dressings uit een flesje bevatten vaak veel vet en suiker, zonde als je net denkt gezond bezig te zijn! Maak je eigen yoghurtdressing voor door je salade. Heel makkelijk en een stuk gezonder. Meng 2 eetlepels yoghurt, 1 theelepel mosterd en 1 eetlepel olijfolie met peper, zout en 2 eetlepels met fijngehakte bieslook. That's it!


Deel dit:

Geschreven door: Jolien van Brouwershaven - www.healthyfitjo.com

Jolien van Brouwershaven

Mijn naam is Jolien, krullenbol uit het Oosten van het land. Ik studeer een master Psychologie aan de Universiteit Twente en ik houd mij in mijn vrije tijd vooral bezig met mijn sport waterpolo, fitness en het bedenken en bereiden van gezonde gerechten. Sinds een aantal maanden ben ik een website begonnen om mijn recepten met anderen te delen. Op mijn website www.healthyfitjo.com vind je allerlei gezonde versies op niet zo’n gezonde recepten. ‘Healthy versions of fastfood’ noem ik ze ook wel. Ik zou het super leuk vinden als je eens een kijkje zou nemen op mijn website. Ook ben ik te vinden op Facebook en Instagram voor je dagelijkse fitness- & foodinspiratie!



Lees meer over deze blogger

Reacties (0)


Je bent nog niet ingelogd. Log in of maak een nieuw account om een reactie te plaatsen.

Reageren zonder inlog kan ook:

Hoeveel is 5 + 1 ?

VRIENDINNEN MAAK JE ZO ONLINE!

Welkom op het grootste vriendinnenplatform van Nederland. Je kunt hier op een gemakkelijke en vrijblijvende manier nieuwe vriendschappen sluiten en jouw vriendenkring vergroten. 

registreer direct

Gesloten vriendschappen

173240

Nieuwe leden

13-11-2018
13-11-2018
13-11-2018
13-11-2018

share op instagram     share via facebook     share op twitter     share op pinterest     share op bloglovin