Gezonde lunchtips voor je werk

Daily life / 05 maart 2018
Gezonde lunchtips voor je werk
Shutterstock
Gezond eten op je werk is vaak toch best lastig. Als je op kantoor een kantine hebt, dan word je continu in de verleiding gebracht door alle lekkere geuren van warme broodjes en kroketjes. En als je geen kantine of gezamenlijk lunch hebt dan wordt een boterham kaas ook een beetje saai na verloop van tijd.

Toch is een gezonde lunch super belangrijk (zeker als je een zittend beroep hebt!) en het kan ook super lekker zijn. Maar dan moet je even creatief uit de hoek komen. Wij helpen je op weg met leuke tips!

Soep

Als je een magnetron op jouw werkplek hebt, dan is een gezonde soep echt heerlijk om mee te nemen voor de lunch. Lekker warm en als hij lekker gebonden is dan vult het ook hartstikke goed! Helemaal fijn als het een koude dag is.

Super makkelijke salade

Een simpele salade kun je maken door allemaal (left over) groente en/of fruit in een grote bak of lunchbox te mixen. Zo kun je bijvoorbeeld een alternatieve panzanella maken door oud brood te mixen met cherrytomaatjes, feta, komkommer (verwijder de zaadlijsten anders wordt het wat nattig), olijven, salami, en gedroogde oregano. Tip: Neem wat olijfolie mee zodat je dat er net voor het eten op kunt doen, zo blijft de ingrediënten lekker knapperig en fris.

Een salade kun je altijd aanvullen met (ongebrande) noten, hierdoor zal hij nog meer vullen en de vetten uit noten zijn ook nog eens erg gezond!

Omelet

Wil je even geen of minder brood eten? Maak dan eens een gezonde groentenomelet thuis, laat deze afkoelen en neem mee naar je werk. Lekker en een goede afwisseling voor de lunch!

Voor de ingrediënten kun je praktisch alle groente gebruiken die je nog in huis hebt. Voorbeelden zijn paprika, ui, aubergine, tomaat, courgette, champignons, prei etc. Snij de groente en bak deze als eerste even op in de pan (als je ui toevoegt, fruit deze dan even als eerste aan). Zodra de groente een beetje zacht wordt, dan giet je er 3 geklutste eitjes bij. Even laten stollen met de deksel op de pan en klaar ben je!

Alternatief broodbeleg

Ben je gehecht aan je boterhammen? Dan kun je ook eens kijken of je in het beleg kunt variëren. Voorbeelden van gezond broodbeleg zijn bijvoorbeeld (zelfgemaakte) hummus, avocado, gekookt eitje, kipfilet met tomaat, hüttenkase met komkommer.

Sushi

Wil je echt uitpakken? Ga dan voor zelfgemaakte sushi! Deze tuna rolls zijn vrij eenvoudig te maken en super healthy. Je kunt ook andere varianten sushi maken of deze kopen bij de toko en meenemen naar je werk. Jum!

sushi-tuna-roll

Op de site van Bodieboost kwamen we nog meer tips tegen voor gezonde tussendoortjes, ook altijd handig! Wat is jouw favoriete lunch?


Deel dit:

Geschreven door: Redactie



Reacties (1)


Je bent nog niet ingelogd. Log in of maak een nieuw account om een reactie te plaatsen.

Reageren zonder inlog kan ook:

Hoeveel is 5 + 5 ?

VRIENDINNEN MAAK JE ZO ONLINE!

Welkom op het grootste vriendinnenplatform van Nederland. Je kunt hier op een gemakkelijke en vrijblijvende manier nieuwe vriendschappen sluiten en jouw vriendenkring vergroten. 

registreer direct

Nieuwe leden

john kranendonk
18-06-2018
Diede
18-06-2018
Joyce
18-06-2018
Diana
17-06-2018

share op instagram     share via facebook     share op twitter     share op pinterest     share op bloglovin

Volg ons op Instagram