8 tips om meer rust te creëren in een druk bestaan.

Body & Mind / 16 november 2016
 8 tips om meer rust te creëren in een druk bestaan.
Shutterstock
We leven in een drukke en hectische wereld waarin veel van ons verwacht wordt en waarin we veel van onszelf verwachten, daarom acht tips om meer rust in je leven te creëren.

Druk, druk, druk... Je kent het wel, van die periodes dat je van de ene naar de andere taak springt zonder stil te staan bij wat je nou eigenlijk aan het doen bent. Van die dagen dat je alleen maar achter de feiten aan loopt en afspraak na afspraak hebt staan. We leven in een wereld waarin 'druk zijn' de standaard lijkt te zijn.
Hoe kan jij hier toch wat rust en orde in aanbrengen? Voor jullie, acht tips om meer rust te creëren in je leven en hoofd!

1. Doe één ding tegelijk

Focus je op één taak en doe het rustig en goed. Ga pas verder met je volgende taak als je de eerste goed hebt afgerond.

2. Doe minder

Je hoeft niet alles te doen wat anderen ook doen, dus is niet haalbaar en levert je alleen maar meer stress op. Doe minder en doe alleen dingen waar jij een goed gevoel bij hebt,

3. Doe dingen met aandacht

Focus je op één taak en wees met je volle aandacht bij de dingen die je doet.

4. Neem een korte pauze

Doe dingen niet gelijk achter elkaar, maar neem een korte pauze tussen twee taken. Zo kan je de ene taak goed afsluiten en van je af zetten en jezelf weer opladen voor een nieuwe taak.

5. Eet gezond en eet met aandacht

Healthy mind, healthy body. Bij een gezonde geest hoort een gezond lichaam. Eet gezond, maar geniet ook van gezellige etentjes met familie en vrienden. Eet daarnaast met aandacht, maar van je eetmoment een rustmoment om even bij te komen en je op te laden.

6. Focus je op het heden

Het verleden is geweest en deze kan je niet meer veranderen. De toekomst is onzeker, kan je niet voorspellen en de meeste dingen waar jij je druk over maakt zullen waarschijnlijk nooit gebeuren. Stop met piekeren over het verleden of de toekomst en vergeet niet in het nu te leven. Geniet van wie je nu bent, wat je nu doet en laat de controle los over wat er allemaal zou kunnen gebeuren als...

7. Leef minder hectisch

Voorkom dat je dag in dag uit op de automatische piloot leeft. Leef rustig en met aandacht op de dingen die je doet. Leer genieten van de kleine geluksmomentjes.

8. Richt je op je ademhaling

Iedereen ervaart wel een stress, de vraag is hoe jij hiermee om gaat. Focus je even op je ademhaling; adem in door je neus en uit door je mond. Vier seconden inademen en ook vier seconden uitademen. Je zal merken dat je even tot jezelf komt en rustiger wordt.


Deel dit:

Geschreven door: Jolien van Brouwershaven - www.healthyfitjo.com

Jolien van Brouwershaven

Mijn naam is Jolien, krullenbol uit het Oosten van het land. Ik studeer een master Psychologie aan de Universiteit Twente en ik houd mij in mijn vrije tijd vooral bezig met mijn sport waterpolo, fitness en het bedenken en bereiden van gezonde gerechten. Sinds een aantal maanden ben ik een website begonnen om mijn recepten met anderen te delen. Op mijn website www.healthyfitjo.com vind je allerlei gezonde versies op niet zo’n gezonde recepten. ‘Healthy versions of fastfood’ noem ik ze ook wel. Ik zou het super leuk vinden als je eens een kijkje zou nemen op mijn website. Ook ben ik te vinden op Facebook en Instagram voor je dagelijkse fitness- & foodinspiratie!



Lees meer over deze blogger

Reacties (0)


Je bent nog niet ingelogd. Log in of maak een nieuw account om een reactie te plaatsen.

Reageren zonder inlog kan ook:

Hoeveel is 5 + 1 ?

VRIENDINNEN MAAK JE ZO ONLINE!

Welkom op het grootste vriendinnenplatform van Nederland. Je kunt hier op een gemakkelijke en vrijblijvende manier nieuwe vriendschappen sluiten en jouw vriendenkring vergroten. 

registreer direct

Gesloten vriendschappen

173240

Nieuwe leden

13-11-2018
13-11-2018
13-11-2018
13-11-2018

share op instagram     share via facebook     share op twitter     share op pinterest     share op bloglovin