8 tips voor een minder opgeblazen gevoel

Body & Mind / 27 februari 2017
8 tips voor een minder opgeblazen gevoel
Shutterstock
De onderstaande tips helpen een opgeblazen gevoel tegen te gaan en zorgen dus een plattere buik later op de dag. Begrijp me niet verkeerd, je zal hier niet meteen een paar kilo van afvallen! Maar ze zorgen wel voor een minder opgeblazen gevoel waardoor je buik wat platter is. Dus heb je vanavond een feestje en wil je graag shinen in je mooie strakke jurkje? Volg dan deze tips!

1. Vermijd koolzuurhoudende dranken

De bubbels in je drankje zorgen ervoor dat je lucht inademt en die lucht gaat naar je buik waardoor je een opgezette buik krijgt. Houd het daarom bij gewoon water of groene thee!

2. Goed kauwen

Als je goed kauwt zijn voedingsmiddelen makkelijker en sneller te verteren, dit helpt tegen gasvorming.

3. Vermijd koolsoorten zoals broccoli, spruiten, bloemkool en boerenkool

Deze groenten zijn super gezond, maar zorgen wel voor een opgeblazen buik door het hoge vezelgehalte. Als je vanavond je strakke jurkje nog aan moet neem dan kleine porties van deze de populairste groenten.

4. Neem voedingsmiddelen met veel probiotica

Probiotica helpt om voedsel af te breken en gasvorming te voorkomen, dit helpt dus tegen een opgezette buik. Je kan hierbij denken aan bijvoorbeeld natuurlijke yoghurt.

5. Vermijd kunstmatige zoetstoffen

Laat light producten even links liggen, deze producten zitten vaak vol met kunstmatige zoetstokken. Kunstmatige zoetstoffen kunnen een laxerende werking hebben en de darmen irriteren, dit zorgt op zijn beurt voor een opgeblazen buik. Kies voor pure en onbewerkte producten voor een minder opgeblazen gevoel.

6. Neem producten als venkel, gember, munt en peterselie

Deze voedingsmiddelen zijn allemaal goede remedies tegen gasvorming. Maak bijvoorbeeld een verse munt of gember thee en voeg wat peterselie toe aan de voeding!

7. Eet kleinere porties

Kleinere porties zijn makkelijker te verteren dan één grote maaltijd. Dus kies voor kleinere porties verdeeld over de dag and you are good to go!

8. Vermijd de combinatie van fruit met eiwitten

Deze combinatie staat bijna garant voor een opgeblazen gevoel. Fruit bevat suikers die redelijk snel verteerd worden door de darmen, maar wanneer fruit gecombineerd wordt met bijvoorbeeld kwark. Eiwitten worden namelijk langzaam verteerd, en volgens onderzoek blijft het fruit net zo lang in de darmen tot alle eiwitten zijn verteerd. Dit zorgt voor een opgezwollen buik.


Deel dit:

Geschreven door: Jolien van Brouwershaven - www.healthyfitjo.com

Jolien van Brouwershaven

Mijn naam is Jolien, krullenbol uit het Oosten van het land. Ik studeer een master Psychologie aan de Universiteit Twente en ik houd mij in mijn vrije tijd vooral bezig met mijn sport waterpolo, fitness en het bedenken en bereiden van gezonde gerechten. Sinds een aantal maanden ben ik een website begonnen om mijn recepten met anderen te delen. Op mijn website www.healthyfitjo.com vind je allerlei gezonde versies op niet zo’n gezonde recepten. ‘Healthy versions of fastfood’ noem ik ze ook wel. Ik zou het super leuk vinden als je eens een kijkje zou nemen op mijn website. Ook ben ik te vinden op Facebook en Instagram voor je dagelijkse fitness- & foodinspiratie!



Lees meer over deze blogger

Reacties (0)


Je bent nog niet ingelogd. Log in of maak een nieuw account om een reactie te plaatsen.

Reageren zonder inlog kan ook:

Hoeveel is 5 + 5 ?

VRIENDINNEN MAAK JE ZO ONLINE!

Welkom op het grootste vriendinnenplatform van Nederland. Je kunt hier op een gemakkelijke en vrijblijvende manier nieuwe vriendschappen sluiten en jouw vriendenkring vergroten. 

registreer direct

Gesloten vriendschappen

173242

Nieuwe leden

13-11-2018
13-11-2018
13-11-2018
13-11-2018

share op instagram     share via facebook     share op twitter     share op pinterest     share op bloglovin