Op wintersport maar niet skiën of boarden? Dit zijn 8 leuke alternatieven!

Reizen & Cultuur / 13 januari 2018
Op wintersport maar niet skiën of boarden? Dit zijn 8 leuke alternatieven!
Pexels.com
Als je op wintersport gaat om te skiën of snowboarden dan vermaak jij je wel. En dat is ook waarom de meeste van ons de sneeuw opzoeken. Maar misschien ben jij zwanger, heb je kleine kinderen bij je, ben je geblesseerd of heb je gewoon even geen zin om te skiën. Dan hebben wij vandaag 8 leuke alternatieven om je te vermaken op de wintersport vakantie!

1. Mooie route wandelen

Juist op de wintersport is het super lekker om eens een flink stuk te gaan wandelen. Kies dan niet voor de openbare weg, maar zoek een mooie wandelroute in de bossen. De sneeuw, de witte dennenbomen, de geur en de serene stilte zorgen voor een prachtige wandeling. Tip: Vaak kun je op de site van jouw gebied of bij de plaatselijke VVV wel een mooie tocht vinden.

2. Sleeën

Heb jij kleintjes bij je? Dan is er natuurlijk niks leuker om lekker te gaan sleeën, leuk voor jong en oud! Maar natuurlijk kun je ook zonder kinderen met je slee de berg op... Guilty pleasure en gegarandeerd plezier!

3. Boekje lezen

Wij merken dat je thuis vaak helemaal niet zo vaak aan lezen toe komt als je eigelijk zou willen. Door alledaagse drukte val je -als je eenmaal in bed ligt- direct als een blok in slaap. Daarom is lezen op vakantie zo ontzettend lekker! Je kunt dan zo fijn ontspannen. Tip, zorg wel dat je een boek kies dat lekker wegleest en geen ‘verplichte kost’ is. Dan loop je namelijk alsnog kans dat je hem snel weg gaat leggen.

Boekentips: Ik reis alleen, Een klein leven of Het einde van de eenzaamheid

4. Sauna of spa

Wat is er nou beter om lekker naar de sauna of spa te gaan, als het buiten sneeuwt en koud is. Heerlijk genieten! Zeker als je een blessure hebt, kun je vaak in zo'n wellness helemaal tot rust komen. De meeste wintersportgebieden hebben vaak wel zo'n sauna dus even Googlen als je hier interesse in hebt.

5. Mediteren

Over rust gesproken.. mediteren is ook de manier om lekker te ontspannen. Trek je ’s ochtends of 's avonds even terug om een uurtje te mediteren in je kamer of om eens op je gemak in een dagboek op te schrijven wat je doelen zijn en waar je dankbaar voor bent. Dat helpt vaak ook enorm om een opgeruimd hoofd te krijgen.

6. Spelletjes

Jaaaa.. spelletjes in de middagen of avonden zijn op de wintersport toch wel een beetje onze favoriet. Zo gezellig!

Spelletjes tips: 30 Seconds, Dixit of Regenwormen

7. Sneeuwpop maken

Verzamel alle kinderen (als die er zijn) en een paar andere enthousiastelingen (het liefst ook een paar mannen die goed sneeuw kunnen verplaatsen) en bouw een grote sneeuwpop. Je verwacht het misschien niet, maar het geeft je veel voldoening als jij uiteindelijk de oranje wortel in z’n hoofd stopt! En een foto van het eindresultaat kan maken natuurlijk!

8. Drankje en een hapje

De wintersport is vaak minder geschikt om flink wat kilo’s af te vallen. Ondanks dat je in verhouding waarschijnlijk meer zult bewegen dan normaal, is de verleiding voor lekker eten en drinken groot. Wat dacht je van een glühwein, warme choco met slagroom, witbiertje, Jägerthee, toastjes, wienerschnitzel met frietjes, kaasfondue, apfelstrudel of andere lekkernijen? Ze zijn vaak nauwelijks te weerstaan.

Tenzij je niet aan een bepaald dieet gebonden zit, moet je hier dan ook maar lekker van genieten. Het is één weekje in het jaar dus het is zonde om je hier schuldig over te voelen. Neem een lekker drankje en hapje en bij thuiskomst ga je gewoon weer lekker de gezonde tour op.

Hopelijk hebben we je geïnspireerd. Heel veel plezier, lekker genieten!


Deel dit:

Geschreven door: Redactie



Reacties (2)


Je bent nog niet ingelogd. Log in of maak een nieuw account om een reactie te plaatsen.

Reageren zonder inlog kan ook:

Hoeveel is 5 + 5 ?

share op instagram     share via facebook     share op twitter     share op pinterest     share op bloglovin

Volg ons op Instagram